Znanje je informacija opskrbljena značenjem.(Liessmann,K.P.2008:24)
Jedna je to od mnogobrojnih definicija u koje se ne sumnja. Svejedno nam se
nameće pitanje: 'značenja , za koga ili
što? ' Prije svega, ako su to značenja stvorena samo od jednog dijela
ljudskog tijela(glave!)pri čemu bi koristi imao i dalje samo taj dio ljudskog
tijela, jesu li to onda doista značenja? Što je s ostatkom tijela? Kako
stvari sada stoje, odnos ostatka tijela i njegove vlastite glave sličan je
odnosu faraona i njegovih podanika. O demokraciji je ovdje potpuno izlišno
govoriti. Stroj koji pokreće
kartezijanski duh ustoličen na tronu opće prihvaćenih istina isključivanjem tijela iz su-odlučivanja nemilice proizvodi
poluparadigme, grotesknost kojih se naravno ne vidi( npr. pod krinkom brige za
ljudska prava, briga konvergira ka pravima
ljudskih glava?).Ipak, premda „javnom mnijenju“ manje
poznato , činjenica je da se čak i prirodne znanosti počinju drugačije
od očekivanog referirati na već
spomenuti odnos glava-tijelo s pitanjima kao što su:'je li um tek manifestacija funkcija mozga'?;'kako nešto tjelesno kao što je mozak može biti
uzrokom psihičkih stanja(radost, tuga, strah)'?;'kako mozak kao biološki organ može
generirati mentalna stanja kao što su opažanja, sjećanja i osjećaji' npr.?(Univerzum
uma, Hrvatska radiotelevizija) Štoviše, neuroznanstvenici zaključuju da
ne postoji nikakva metoda niti naprava s kojim bi se stekao neposredni uvid u
svijet mentalnih događaja, mehanizme mišljenja, moć inteligencije i izvore
originalnosti. Koliko ljudi ne slušaju jedni druge i ne čitaju jedni druge
potvrđuje i motto nedavno održanog Virtualnog sajma karijera i znanja u
Zagrebu, koji se provlačio na navedenom događanju: „Kreativnost i inovativnost najtraženije su vještine na tržištu rada,
dok su poštenje i društvenost za poslove budućnosti zastarjele osobine..“ U
atmosferi apoteoza svih mogućih tehnikalija
i brzog rješavanja problema malo tko je obratio pozornost na oksimoronsku
poplavu raznoraznih izjava: Znanje
stranih jezika, komunikacijske vještine, timski rad i osobni razvoj ocijenjeni
su bezvremenim vještinama... Spajati
poštenje i društvenost kao zastarjele
osobine s timskim radom i osobnim razvojem zahtijeva nagnuća ka nelogičnom, iracionalnom,
ka nekoj vrsti okrnjenog nadrealizma.
Izjave su to koje ne mogu dosegnuti čak ni puninu
jedne floskule, a kamoli što više. Ne čudi stoga što se prikriveni
karikaturalni obrazovni mainstream
ponaša poput narednika Hartmana iz Kubrickovog filma Full Metal Jacket iz
1987.godine; svojom motivacijom sebi potčinjenih on želi dobiti marince koji će spremno dočekati pakao
rata. Premda se ne bi reklo, na sličan se način ponaša i glasoviti PISA projekt koji svojim ranglistama
motivira sve kako bi bili što sposobniji upustiti se u nemilosrdnu svjetsku
tržišnu borbu o čijoj svrsi ti isti kandidati nisu pozvani razmišljati.
Potencirana obuka djece iz svih krajeva svijeta stvara one koji će uglavnom nešto moći, i puno manje one koji će nešto
biti .Svoj toj djeci otežano je sazrijevanje(plod
koji je zreo je ukusan dok je nezreo - kiseo i gorak)u smislu stjecanja znanja
spojenog u istinsko jedinstvo koje kao takvo dakako nije prioritet u društvu
„industrijaliziranog“ znanja Razglabanje o pojmovima kao što su interakcije, komunikativnost i kreativnost stvara dojam
razumijevanja istog pogotovo kad je popraćena tehnološkim spektakularnostima
koje su zamaglile čak i pogled jednoj ženi
iz Hlebina na samom početku velike svjetske krize tridesetih godina
dvadesetog stoljeća..
Ubrzo nakon što
je sa svojim prijateljima pokrenuo grupu „Zemlja“,godine 1930. Krsto Hegedušić naslikao
je sliku naziva „Proljeće“.Dvoje ljudi, muškarac i žena s parom volova oru
zemlju. Čvrsti obrisi, volumenioznost i grotesknost likova ukazuje na svijet
bez ružičastih naočala; mračan, težak, tjeskoban, turoban i naoko neumitno neispravljiv.
Rad „What Do Pictures Want?“ mijenja
tu paradigmu budući da žena u prvom planu sad nosi virtualne naočale koje joj
skrivaju blatnjavu zemlju po kojoj hoda. Hegedušić je prezirao larpurlartizam
težeći umjetnosti koja bi bila dostupna širokim narodnim slojevima. Osamdesetak
su godina kasnije široki narodni slojevi otkinutih
glava od vlastitih tijela dobili svoje slike ali nitko točno ne zna kao što se i sam W.J.Mitchell pita: Što ta
nova „stvarnost“(bez fige u džepu) doista želi?
Popis korištenih izvora:
Liessmann,K.P.(2008.)
„Teorija neobrazovanosti“,Zagreb,Jesenski i Turk
Radman ,Z(2007.)Univerzum uma, dokumentarni film, Hrvatska
radiotelevizija
"Misli pozitivno!" ;-)
OdgovoriIzbrišiSvjesnost :-)
OdgovoriIzbriši