petak, 6. svibnja 2011.

Akcijski trener

Dugogodišnji poklonik 4-4-2 formacije Harry Redknapp šokirao je Engleze javno priznavši da nema pojma o taktici, iako je nogometni menadžer već 25 godina. Tek je donedavno, kaže, otkrio da je to bitno, kad je primjetio da protivnički treneri u svlačionici koriste onu veliku tablu za objašnjavanje svojim igračima... Naravno, engleskim novinarima je isprva sve zvučalo kao šala, ali Redknapp se uopće nije šalio što je i objasnio:

"U svojih 25 godina koliko sam menadžer, nikada nisam zapravo znao što je taktika niti joj pridodavao posebno značenje. Kad sam počinjao u Bournemouthu osamdesetih godina, nitko to nije koristio. A s obzirom da sam naslov prvaka Druge engleske lige osvojio isključivo na temelju vikanja na igrače, valjda sam bio u pravu", prisjeća se Redknapp tih dana i vraća u 'tužnu' sadašnjost.

Prije nešto manje od dva mjeseca ova je informacija na sportskim portalima bila objavljena kao „senzacionalna“ vijest. Stručnjaci i nogometni eksperti  su se snebivali čudeći se kako Harry uopće može na taj način voditi jedan takav nogometni klub kakav je Tottenham. Snebivali su se dakako i stručnjaci sa svojim uplaćenim listićima, konobar u prolazu s tacnom pretrpanom  alkoholnim napitcima i praznim pepeljarama.



Godine 1947.,Jackson Pollock je ovako objasnio svoj pristup slici, odnosno slikarstvu:“Moje slikarstvo nije štafelajno. Gotovo nikad ne napinjem platno prije slikanja. Radije pričvrstim nenategnuto platno na tvrdi zid ili pod...Osjećam se bliže slici, više dio nje, jer tako mogu hodati uokolo i raditi sa sve četiri strane te tako doslovno biti u slici...kad sam u slici  ,nisam svjestan onoga što radim ....Ne bojim se promjena, uništavanja slike i sličnog, jer slika ima vlastiti život. Nastojim dopustiti da je on prožme. Tek ako izgubim dodir sa slikom, dolazi do zbrke...Moj pristup je izravan  -tu nema prethodnog proučavanja, ne radim na temelju skica(studija).Te njegove tvrdnje za ondašnji umjetnički svijet  bile su nešto poprilično novo i kako je rekao Willem de Kooning:“Probio je led, ostvario je sasvim novo poimanje prostora i površine.“Tome se ne treba čuditi budući da su  se slikari tisućljećima  običavali pripremati prije slikanja onog što su zamislili. Čak je i sam Picasso, četrdesetak godina prije Pollockovog pristupa, za svoje čuvene Gospođice  bio izradio više od 700  pripremnih crteža. Sumnjam da bi danas itko od likovno upućenih radi toga ustvrdio kako je onaj koji radi pripremne radnje bolji slikar, a njegova djela „umjetničkija“.Svi će se složiti(i dalje govorimo o likovno upućenima!) da naprosto postoje umjetnici različitih  ishodišnih  točaka ,a time i različitih načina sagledavanja cjeline. Ipak, današnje stereotipne medijske slike  nadprosječne inteligencije kojoj su genijalna rješenja naprosto imanentna, osobito su vidljiva u napornim forenzičarskim serijama u kojima glavni junaci vrlo oštroumno rekonstruiraju događaje prošlosti, seciraju detalje, te projiciraju moguća rješenja. Dovoljno je da imate prave informacije i ako ste Louis van Gaal ili Mourinho ,znat ćete u kojem se restoranu hrani veznjak ili što je s koljenom trećeg vratara protivničkog tima. Harry Redknapp na sreću u sebi je zadržao cowboya koji u svakom trenutku  odlučuje spontano što dalje, pazeći tek da što duže ostane u sedlu, kao Pollock nekad u svom akcijskom slikarstvu.



Vaše karakteristike?

-Akcijski trener. -Hm, interesantno.

Nema komentara:

Objavi komentar